Sedgwick Leif Hansen er blevet solgt til Sedgwick

KØBENHAVN, den 8. september 2022 – Sedgwick, der er en førende global udbyder af skadehåndtering i forsikringsbranchen, annoncerede i dag, at de har købt Sedgwick Leif Hansen A/S. Sedgwick har hidtil ejet en mindre andel af virksomheden.

Erhvervelsen af den resterende aktieandel i Sedgwick Leif Hansen afspejler Sedgwicks ønske om at investere i den nordiske region og positionerer virksomheden stærkt til fortsat strategisk vækst. Desuden vil det danske team udnytte den tekniske og miljømæssige ekspertise, som tilbydes kunderne i Sedgwicks enhed EFI Global. EFI Global bliver et vigtigt fokusområde fremadrettet for Sedgwick i Norden.

Sedgwick Leif Hansen A/S er Danmarks største udbyder af skadehåndtering, herunder opgørelse og behandling af forsikringsskader, forebyggelse og administration af ulykker på arbejdspladsen, byggerådgivning og meget mere. Da Sedgwick Leif Hansen har fungeret som en del af Sedgwick-familien siden 2018, vil kolleger og kunder ikke mærke nogen ændringer som følge af købet.

“Sedgwick Leif Hansen har et enestående ry for kvalitet, og vi glæder os til det næste kapitel og den fortsatte vækst. Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet med vores partnere på tværs af virksomheden for at innovere og imødekomme kundebehov.” siger Stewart Steel, CEO for Sedgwick i Europa, Mellemøsten og Afrika (CEMEA). “I vores samarbejde har vi på tæt hold været vidne til den professionalisme, tekniske ekspertise og kundeservice, der har gjort Sedgwick Leif Hansen fremtrædende på de danske og nordiske forsikringsmarkeder.”

Christian Leif Hansen vil fortsætte som adm. Direktør for Sedgwick Danmark, samtidig med, at han vil påtage sig en ledende stilling i Sedgwicks nordiske ledelsesteam.

“Denne aftale vil sikre, at vi fortsætter med at bygge videre på vores styrke og omdømme i Danmark og på det nordiske marked,” siger Christian Leif Hansen og fortsætter: “Vi har arbejdet tæt sammen med Sedgwick i mange år, og vi mener, at en fuld integration med dem vil gøre os i stand til at yde den bedst mulige service til vores kunder og støtte yderligere vækst med deres globale ressourcer, rækkevidde og ekspertise.” afslutter Christian.

Det danske lederteam og alle de øvrige medarbejdere vil også fortsætte som hidtil. Virksomhedsnavnet vil fremadrettet være Sedgwick Danmark.

Om Sedgwick
Sedgwick er en førende global udbyder af tjenester inden for håndtering af forsikringsskader. Virksomheden stiller en bred vifte af ressourcer til rådighed, der er skræddersyet til kundernes specifikke behov inden for bl.a. ulykker, ejendom, skibsfart og beskyttelse af brands. Hos Sedgwick er det vigtigt at vise omsorg. Gennem dedikation og ekspertise fra næsten 30.000 kolleger i 80 lande tager virksomheden sig af mennesker og organisationer ved at mindske og reducere risici og tab, fremme sundhed og produktivitet, beskytte omdømmet af brands og holde omkostninger nede. Sedgwicks hovedaktionær er The Carlyle Group; Stone Point Capital LLC, Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ), Onex og andre forvaltende investorer er minoritetsaktionærer. Du kan finde flere oplysninger på sedgwick.com.

Mediekontakter

Kristina Harvits, Head of Marketing & Communications i Danmark |+45 61224557 | krh@slhdk.dk
Judy Molnar, VP, PR | +1-813-215-9358 | judy.molnar@sedgwick.com
Santi Dharmawan, Lansons | +44 20 7294 3647 | sedgwick@lansons.com